2009-10-04

idag har allt förutom innebandy varit trevligt

Vilken trevlig söndag det har varit!
Bortsett från innebandyresultat så har det varit en väldig trevlig dag.
Och glada saker ska man ju dela med andra så här kommer en glad berättelse om en trevlig söndag:

Jag var ju ute igår men tog det rätt så lugnt och åkte hem vid halv två, vilket jag var väldigt nöjd med när jag vaknade i morse. I stället av att vakna med kläderna och skorna på med världens ångest vaknade jag pigg och glad. Eller pigg vet jag inte; jag är ju ingen morgonmänniska, men glad var jag i alla fall. Trevligt.

Efter frukosten drog jag till gymmet och körde ett lättare styrkepass. Efter det var det fika med Janneke, Emelie och Rodi, och skvaller, killar, tjejer och cookies avnjöts under ett par timmar. Mycket trevligt. Sedan var det dags att åka hem och lyssna på den sista delen av Endres match mot Falun. Tyvärr blev det förlust för min kära Endre. Inte så trevligt.. Men jag vet att tjejerna kommer igen.

Sen lite städning och fix hemma och sen knackades det på dörren. och jippii!! Asker kom hem!! Super trevligt! Det var ju över en vecka sen han åkte till öjn så jag var väldigt glad för att få honom hem igen. Många pussar blev det. Dessutom kom han inte ensam; förutom vår roliga granne John hade han med sig en paket till mig. Och vilken romantisk present jag fick: en stavmixer! Bara trevligt.

Nu sitter jag här och det dofter gott från köket. Har precis lyssnat klart P3 Dokumentärs dokumentär om Estoniakatastrofen och snart blir det middag. Sedan kanske någon film och en smoothie; man måste ju prova på sin nya stavmixer. Imorgon börjar en ny kurs i skolan och det ska handla om bild och form. Så ikväll har man inga läxor att göra, inga böcker att tänka och inget annat att bekymra sig över heller. Ikväll är livet väldigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar