2009-10-17

sverige vs finland

Ikväll ska Endre IF ha en Finland-fest på Gotland. Tyvärr missar jag festen eftersom CSN tycker att jag inte ska hitta på någonting denna helg, och därmed missar jag alla coola outfits som folk har gjort/valt. Temat är som sagt Finland, och man hade fått order att klä sig till en typisk finne. När jag hörde detta tänkte jag genast tillbaka till sommaren och Sverige-festen som vi hade med mina kompisar när vi firade Emmis och Nellis födelsedag. Då och då frågar ju folk mig vad tycker folk i Finland om Sverige.. Nu, får ni svar på alla era frågor. Såhär såg det ut när finnar skulle klä sig till typiska svennar:


Victoria och Daniel var såklart representerade.


Och vad vore en Sverige-fest utan en äkta blondin?

Björn Borg fanns på plats.

Abba återförenade.

Invandrare kom också.

Och allas favorit Carola med sin botox.

Pippi Långstrump och John Blund posar ihop.

Jag själv kom direkt från Sthlm/Mallis.

Vimmel. Och tro eller ej så jag har faktiskt shorts på mig.
Bilder: Krista Järvinen (förutom Björn Borg som är tagen på min mobil. Knappt nån skillnad heller jämfört med andra bilderna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar