2010-03-13

endre är bäst och jag vill också spela slutspel

Har nu på morgonen läst allt om Endre.Mitt gamla lag (och världens bästa lag) slog Mora i första kvartsfinal igår.

5-3. Starkt.
Och det är så sjuuukt coolt att läsa alla artiklar och bloggar och intervjuer och så vidare.
Jag är så glad och stolt över Endre. Svartgula hjärtat i min bröst slår lite extra piggt idag.
Och jag blir så otrolig sugen på att spela.
Slutspel är det bästa som finns. Och att vinna på hemmaplan inför 925 personer!
Och Lauma, Endres målis, storspelade. Jag kan bara tänka mig hur tufft det känns att vara Lauma Visneska just nu. Och jag är lätt avundsjuk! samtidigt som jag verkligen tycker att Lauma har förtjänt detta och jag är jätte glad för hennes och hela Endres skull. Men alltså fatta att storspela på hemmaplan när 925 personer på läktaren skriker ditt namn och ni vinner?!?! Fatta att göra dom där räddningarna?!?!?!

Samtidigt som nu efter att jag spelat ute den här säsongen, och fått göra mål för första gången i mitt liv, kan jag bara föreställa mig hur sjukt coolt det känns att göra mål inför denna publik!!! i SM-slutspel!!! Camilla, Maria, Emma, Didrik: det där är verkligen livin' the dream!!

Nu är ju ingenting avgjord än, det är ju bäst av fem matcher som gäller. men ändå. Vinst är alltid en vinst och smakar så gott!
Shit vad jag kommer äga på Ö-EM idag. Det är mitt slutspel i år. Och tack vare Endre är jag taggad som det var SM-final vi spelade. Yeah!



Fatta känslan. (bild SR Gotland)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar