2010-03-21

säg inte att det är över

FY FAN vad jag ogillar den här känslan. Känslan av att vara så splittrad.
Jag vill ju så himla mycket och jag vill ha allt. (And I wanna see what it’s all about) Allt ska bara lösa sig och jag ska få som jag vill, och då betyder det att jag inte ska behöva välja bort någonting. Och det är inte möjligt. (And I wanna live, wanna give something back) Jag vill behålla det jag har och jag vill ha det som kommer men jag vill också ha det som jag en gång hade fast med något nytt och sen vill jag också något helt nytt. (Don’t tell me that it’s over) Jag trodde aldrig jag skulle vilja ha det såhär eftersom jag inte trodde jag skulle kunna vilja allt detta. Att jag överhuvudtaget vill är jag förvånad över. Jag var ju klar med allt och nöjd och finito och punkt på det och nu helt plötsligt vill man inte vara det längre. (It’s only just begun) Man vill bara att det inte ska vara över, helt plötsligt har hjärtat glömt allt det jobbiga och tycker att det är det bästa som finns. Helt plötsligt vill hjärtat igen. (Don’t tell me that it’s over) Och helt plötsligt står man där och tänker var det det. Var det allt. Och man tänker att naj det kunde det inte varit. (Or that this song is sung) Och egentligen har jag man all tid i världen att göra vad som helst men helt plötsligt vill man här och nu bara fixa allt och bli klar med allt. Fast man kanske kommit för långt och det inte går längre. (The song is sung)

(I dream of a day when it’s all gone away And the sun is shining bright I dream of a day when it’s all gone away But dreams are for night)

Det var förresten en fettnajs fest igår. Mycket bra bajs. Jag berättar mer en annan gång när jag inte är såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar