2010-03-16

sommar i fötter, sommar i tankar, sommar överallt

Nu sitter jag här och äter mackor och vaniljyoghurt med musli. Yoghurt är lyxigt, tycker jag. Efter att jag började plugga har jag insett hur lyxigt det är.

Om en timme ska jag åka till träningen, det blir lång träning idag. Vi ska lära oss ett nytt spelsystem. Jag är på! Ska bli askul. Mindre kul graj på innebandyfronten är att Endre förlorade igår.. Hmh.. Vi satt med Asker och följde matchen på liveupdate och förbannade över den struliga tekniken. Först står det 3-0 till Mora, sen står det 2-0, sen 3-0.. Kändes som att dom inte kunde bestämma sig om Mora hade gjort mål på sin straff eller inte. Tyvärr var det ju mål, och Endre förlorade menmen som alla vet så är det ju match på fredag igen.

Idag har jag drömt mig bort till sommaren typ tusen gånger. Kan inte hjälpa det! Hade sommarskor och shorts på mig i skolan idag, och tjocka svarta strumpbyxor såklart. Det var somrigt trots sexkiller strumpbyxorna. Dessutom fick våra söta ansikten lite sol när vi satt och åt lunch ute i skolan. Så härligt! Efter examinationen stannade jag kvar i skolan och pluggade lite med Janneke, och så smarta vi blev. Vi var faktiskt duktiga. På riktigt.

Så det har varit en bra, somrig dag.
Och det är fortfarande många timmar kvar. Jippii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar