2010-03-03

socker!

Jag hade sockerstrejk hela förra veckan.
Åt ingen godis, inga bakelser, inga andra sötsaker och drack faktiskt ingen o´boy förutom i helgen då jag kände att jag fick ont i halsen igen.. Då var jag tvungen att dricka något varmt och eftersom jag inte gillar varken kaffe eller te så blev det o´boy.
Så att en vecka var jag i princip helt utan socker! (förutom i all mat då, såklart.)
Detta eftersom jag har överkonsurmerat socker som sjutton under 2010. Speciellt helgen innan sockerstrejken.

Och sockerstrejken fortsatt faktiskt två dagar över det uppsätta målet. I måndags hade jag fått börja äta socker. Men nej, jag kämpade hela vägen till idag. Och det hade faktiskt inte varit något problem att kämpa vidare hela vägen till helgen om jag inte hade varit på Karma idag. Där fick man ju massor av godis, helt gratis! Eftersom jag skulle springa efter Karma struntade jag i att äta godiset där och tog dom med mig hem i stället. Och fem minuter sen slutade min sockerstrej i och med att jag åt en liten liten kexchocklad som jag hade fått, en geisha godis och en marianne. Och så gott det smakade! Det var jättejätte lite godis, verkligen löjligt lite (eftersom kexchockladen var inte sådan där vanlig kexchocklad, utan typ 5 grams kexschoklad) men det smakade så gott och kändes som tusen kilo!

Fast samtidigt kändes det lite fel.. Jag fick nästan lite dålig samvete. Nu är strejken över. Nu är jag onyttig igen. Nu kommer det att spåra ur igen. Och samtidigt kände jag mig aslöjlig. Herregud, jag åt tre stycken godis!! Ingen dör väl av det?!?!

Trots sockerfriheten ska jag nu fortsätta att ta det lugnt med sockret. I alla fall lugnare. Men ikväll äter jag nog godis, eller så väljer jag popcorn (eller både och), när jag ska på bio med Janneke. En romantisk komedi kan man ju inte se utan att ha något gott att äta! Och det är ju lillördag. Då får man ha lillördaggodis, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar