2010-03-04

valentines day med janneke

Snart blir det innebandy. Sista träningen innan säsongens sista seriematch. Shit nu måste man köra hårt!

Igår hade jag ju en mysig biokväll med Janneke. Och det var asroligt! Vi såg Valentines day, en härlig romantisk komedi. Oojojoj vad det var kärlek och killar och tjejer och romantik och roliga grejer. En feelgood-film som bäst. Rekommenderas varmt! Dessutom var det roligt att märka att jag och Janneke är likadana biobesökare. Förutom att jag kan inte äta popcorn innan filmen börjar, och Janneke tycker tvärtom; hon kan äta popcorn när hon vill. I min värld är det absolut det värsta att göra. Popcorn får man käka först när texterna på själva filmen börjar. Inte när man köper det, inte när man går in i salongen, inte när reklamen börjar.. Med andra ord inte innan filmen har börjat. Detta tyckte Janneke var löjligt och komiskt och jag kan väl bjuda på det. Och förresten, Asker håller med dig Janneke. Hmh. Bästa kompisen och pojkvännen tycker att jag är dum. Känns som att jag har hela världen mot mig! ;)

Men alltså annars var vi likadana biobesökare. Vi fnittrade högt och kommenterade tyst. Jag tycker att det är askul att ha en kompis som man ibland kan säga saker till medan man tittar på filmen. Och som i bästa fall har lagt märke på samma sak! Och som också tycker att mmmm den där killen är så snygg och hihi vad roligt det där och tänk om man själv gjorde sådär. Alltså som inte ta bio på för stort allvar. Sen beror det lite på filmen hur mycket man kan kommentera, men när det gäller en sådan här film så tycker jag att det blir bara bättre när man tillsammans säger aaawwwwwwwwwwwww när lilla killen köper blommor till sin kärlek.

Efter filmen blev det några glas vin och en sväng på sjukan. Som tur blev det inte så vild kväll och man hann även sova nästan sju timmar innan skolan så att man var pigg och glad idag. Dock hjälper det inte så mycket eftersom solen och den kommande våren har gjort att jag är helt ADHD och har inten lust att sitta still och plugga. Jag vill bara ut och jag vill ha sommar och göra allt annat än skriva journalistiska texter om förundersökningar. Böckerna känns väldig B just nu och allt annat är väldigt A.

Men hursomhelst, det jag ville säga var att jag tycker att alla ska nu ta med sig en vän och gå på bio och se en glad film! På det sättet blir vi alla lita gladare och världen blir lite bättre. Och kom ihåg att inte äta popcorn innan filmen börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar