2011-01-31

2011-01-31

Så skönt det har varit att vara ledig idag. Visst, jag har varit ledig väldig länge nu, och tjatar om det jämt, men just idag, efter några dagar i stockholm, var det skönt att sova ut och ta det lugnt. Läsa bloggar som man inte gjort på några dagar, gå ut och springa, städa och fixa hemma, se på tv-serier och vara till inte så mycket nytta.

Och Stockholm... Den staden håller på vinna mitt hjärta. Har alltid varit väldig anti-sthlm. Men börjar inse att det inte är så tokigt där ändå. Skulle fortfarande inte vilja bo där men nu åker jag dit mer än gärna. Och jag börjar hitta där!!! Hör och häpna!! Nu kan jag faktiskt lite vägar där. Min stjärnstund var när jag och Asker var ute och gick på lördagsförmiddag. Vi pratade om vart vi var, vad som låg var och så vidare. Jag pekade på en gata och sa: "och fortsätter man den där gatan så kommer man till stureplan och svampen. eller hur?" Asker svarade lite tveksamt: "njjaaaa.... ja, visst du kommer i alla fall åt det hållet". Damn tänkte jag. Trodde att jag hade koll. Men Asker har en gång bott i Stockholm under flera år så han kan bättre, så är det bara. Sen fortsatt vi gå och helt plötsligt säger Asker: "Naj men det är sant. Det är precis så! fortsätter du den gatan kommer du till svampen." VILKEN SEGER FÖR MIG!!! Jag hade kommit på något som han, som bott i Stockholm, inte såg på en gång men som han sen kunde bekräfta.

Förutom att inte gå i vilse så var det en annan graj jag inte gjorde när jag var i Stockholm. Jag shoppade inga kläder! Gick lite i affärer men köpte inget förutom lite smink och en lite kameraväska. Shocking. Ekonomin och det faktum att jag snart ska packa hela min garderob i två reseväskor kan ha påverkat detta.

I stället åt jag god mat, drack vin, gick på museum och bara var. Gott.

Nu ska jag åka till en annan storstad nämligen Lindsdal. Visserligen är Lindsdal en del av metropolen Kalmar men man kan nästa kalla det för en stad. Och varför ska jag dit? Jag ska på juniorernas innebandyträning och träna målvakter. Hoppas jag inte förstör något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar