2011-01-01

gott nytt det var

Efter alla icke existerande planer blev det till slut Lahtis jag åkte till igår. Tog syrran med mig och vi firade först lugnt hos bror min Jukka och hans fru Meira med deras barn, vår andra bror Antti och hans Päivi och ett par kompisar. Börjar bli riktig vuxen eftersom jag tyckte det var hur trevligt som helst med lite vin, ost, små snacks, och trevlig sällskap. Störde mig inte alls på barnen vilket jag sällan gör, speciellt när det handlar om mina brorsbarn, utan tyckte att det var så himla trevligt att vi alla kunde samlas och fira ny år ihop. Ni hör ju hur vuxen jag blivit, pinsamt vuxen! Men för att leva lite farligt och känna spänning åkte jag och syrran sen till centrum, tog en drink på ett ställe, firade tolvslaget på torget med tomteblossar och gick sedan till ett annat uteställe. Vid två tog vi en grinig taxi hem till Antti där vi sov. Och vi var nöjda och glada och livet var gott och jag var så himla kär när jag pratade med Asker i telefon och allt var så mysigt och vackert och som det brukar vara när man har njutit av det goda livet och vinet. Det är en vacker värld man lever i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar