2011-01-16

uppe med tuppen

SÅ SKÖNT! nu behöver jag inte längre hålla tyst om någonting.. Den bästa överraskningen, jag, är redan avslöjat och nu har jag även gett min sjöman hans födelsedagspresent. Så härligt att kunna prata helt fritt igen och inte behöva väga sina ord. Blablablbalballbalba, nu kommer jag prata som aldrig före. Bblalblablbalblaa.

Igår var det en väldig lugn dag, nästan tills för lung. Höll på att bli ADHD, men en runda i skogen med kameran gjorde mig lugn och harmonisk igen. Vad naturen kan! Sen blev det som vanligt på lördagar att dra lite stockar och bära ved och ris. Tur att man har kompisar som har ett hus så att man kan öva på sådana här saker, kan vara viktigt den dagen man ska bygga/köpa ett hus och bestämma sig hur det ska bli. För min del kan det vara ett sådant tomt som bara behöver fixas till på sommaren när det är ljust.

På kvällen blev det lördagsmys. Det är alltid så spännande att få delta i svenska traditioner, livet här är så himla annorlunda jämfört med Finland. Här tittar man på Fångar på fortet, äter hemmagjorda hamburgare (har också hört talas om tacos) och chips och pop corn och gör en ansiktsmask... I Finland tittar man på Bumtsi Bum (vilket iofs inte sänds numera), äter korv, äter chips och pop corn, badar bastu. Det är tur att jag är så flexibel människa så att jag klarar av båda situationer.

Nu ska jag göra någonting fast vet inte vad. Vad gör man klockan 7 på morgonen om man redan ätit frukost och inte har några tider att passa? Jag väntar väl att det ska bli ljust. Sen ska jag ut och springa. Hipp o hoj, söndag utan bakfylla, det är bra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar