2011-01-26

huvudstaden nästa


MMM så gott! Pasta med sallad och gravad lax. Typiskt studentmat.

Nu har jag alltså precis ätit och är mätt och glad. Mina väskor är också packade, plural på grund av världens största kameraväska som kräver ännu större väska för att gömmas i. I-landsproblem. Men nu är allt med och jag är redo för att åka till Stockholm! Det var alltså varken Miami eller Svinarp jag skulle till utan huvudstaden. Jag vet att jag lyckades lura er alla! Jag är på bra på att luras. It's a blessing but it's a curse, svårt ibland att leva normalt liv när man är så duktig på skoja med folk, men jag försöker.

I Stockholm ska jag först hänga med min vän Emmi och sen på fredag åker Asker också upp och sen ska vi dra nytta av att han är sjöman och har därmed rätt till billigare priser på hotell. Alltså jag och Asker, Emmi ska inte bo med oss, det hade nog varit liiite konstigt... Hmmm.. hursomhelst, jag ser verkligen framemot den här resan. Längtar redan till allt mys och minisemester-känslan (måste ju ta lite semester från min ledighet). Vill också låtsas att jag inte är student och bränna lite pengar som egentligen inte finns. Det är så härligt.

Så nu drar jag. Hoppas Stockholm är lika redo som jag!

2 kommentarer:

  1. Hotellrabatt som sjöman var nytt för mig, gäller det alla hotell?

    SvaraRadera
  2. Jag bor alltid på Sjöfartshotellet när jag är i Stockholm. De hade übergrym frulle innan, sist var det sämre men fortfarande bra. Det bästa är att det är så satans centralt!

    Ha så festligt!!
    Kram

    SvaraRadera