2011-01-31

boken som alla borde läsa


Bättre sent än aldrig. Under de sega timmarna i bussen igår läste jag en bok. Tvärtom till vad jag brukar läsa (chicklit mmmmmm) valde jag denna gång läsa en fakta bok. Och så bra den var! Och så arg man blev! Flickan och skulden handlar om samhällets syn på våldtäkten, rättegångar, korkade människor, skvaller och rykten, ordet hora... jag ville bara spy på allt. Som tur finns lyfter man även upp ljusglimtar: människor som tror, engagerar sig och kämpar för offret.

Alla borde verkligen läsa den här boken. Och många har säkert gjort det redan, den är ju inte ny direkt.. Men har man inte gjort det så gör det. Det är det viktigaste jag har att säga om min helg i Stockholm. Läs en bok! Läs just den här boken!

Nu hade mamma varit stolt över mig. I stället av att visa upp kläder jag har shoppat rekommenderar jag en bok. Och detta efter en helg i Stockholm! Jag blir också väldigt glad och stolt över att det var min pojkvän som rekommenderade boken till mig. Det är ingen dum kille man får pussas med!!!!

1 kommentar:

  1. Kollade in boken på adlibris och blev helt såld på beskrivningen, beställde direkt. Tack för tipset!

    SvaraRadera