2011-01-24

konsten att samtala

Det finns väldigt givande samtal och det finns samtal som inte är så givande. På samma sätt finns det trevliga samtal och mindre trevliga samtal. Dessa stänger inte ut varandra på något sätt utan ett givande samtal behöver inte vara trevlig och vice versa. Men allt detta vet ni ju redan.

Anledning till att jag babblar om trevliga och givande samtal är att jag idag haft ett samtal som var trevlig men inte så givande. Inte i alla fall så givande som jag hade hoppats på. (Och bara för att lugna ner er så var inte detta samtal mellan mig och Asker. Ingen panik.) Dagens samtalssituation kan jämföras med att jag hade pratat med en chef om ett eventuellt framtida uppdrag/jobb och sen mitt i samtalet avslöjar chefen att hon inte ska vara med när detta uppdrag/jobb ska genomföras, att hon faktiskt inte ska ha något med att göra. Aha. Och vi ska prata om det ändå?

Men det var ju trevligt även om jag inte vet om jag blev så mycket klokare.

Jaja. Ännu ett lite halvgnällig inlägg. Tur att idag är dagen då Gossip girl fortsätter. Annars hade jag varit på dålig humör.. Nu slipper jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar