2011-01-10

sweet home Kalmar

Jag är tillbaka.

Jag var inte avundsjuk på sorken min som fick gå upp tidigt i morse. En dag med eget arbete satt fint såhär på en måndag och jag sov ut ordentligt och njöt av den bredda sängen. Sen tog jag en promenad, bara för att känna att man är tillbaka på riktigt, såg att allt var precis som förut på min lilla promenads väg och sen gjorde jag frukost. Älskar att ha tid på morgonen. Det har jag ju haft nu i några veckor under jullovet men det kändes extra lyxigt denna måndag då många andra redan satt sig på skolans/jobbets bänkar.

Mycket eget skolarbete står på schemat idag, imorgon och på onsdag men just nu har jag ingen lust att respektera mitt skolschema. Jag är så tuff!! I stället känns sortering av min garderob (igen) mycket mer lockande än kurslitteraturen.. Det är ju en evig ilandsproblem: man äger inga kläder men ändå när man köper nya får de inte plats i skåpet. Att utbytesterminen i Holland närmar sig ger mig dessutom en bra ursäkt för inventering av kläder.

Så jag är tillbaka och allt är som förr: mycket skola och många ursäkter för att slippa göra skola. Nytt år, gamla sånger, och allt är i sin ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar