2010-12-31

stunder från 2010

JANUARI. Pulka åkning på Gotland, innebandy, drinkar med Karin, Louise, Emelie och Janneke. Bra start på året.

FEBRUARI. Bodde i skolan och skapade. Vi läste video och gjorde kortfilmer och mycket annat liv hade man inte, förutom innebandy. Alla hjärtans dag firade vi med en promenad och middag hemma. Här försöker jag komma ut från svampen. Gick inte.


MARS. Jobbade som studentambassadör, läste något viktigt i skolan. Förutom det var jag på Gotland och hejade på Endre, spelade kort på LÖT-festen på Öland (pinsamma minnen från "jag-har-aldrig" och Emelie charmade alla på Palace. Såklart.

APRIL. April och varmare väder kom. Jag och Bella styrde upp kalasrolig lagkalas för BIBK och Valborg firades utanför kåren. Den gången var jag nykter men det fanns en hel del annan underhållning en alkohol. Till exempel live musik och Emelie. Köpte också inlines, ramlade och Janneke lärde mig använda chatroulette. Stora framgångar.

MAJ. Syrran kom på besök, jag och Asker gjorde road trip till Öland, jag spelade brännboll med Jannekes korridor och var mycket bättre än Nils, och förutom det hade jag hunnit byta lag och hade lagfest med CL. Läste radio i skolan och hade mycket skoj.
JUNI. Skolan slutade med galna fester under sista veckan och ett besök på sjukhus. Flyttade min pick och pack till Gotland, började jobba på Pensionsmyndigheten, festade, tränade som en galning, gick på sexfest, firade midsommar, sprang vårrusset, afterworkade med jobbet, var ute på landet, shoppade, solade, körde Johns pappas stora båt och hade allmänt trevligt.

JULI. Förutom dessa stunder flyttade jag lite runt på öjn och fortsatt att bevilja pensioner.

AUGUSTI. Räven vad med och firade mig och Maria. Jag frös på jobbet, återförenades med mitt Kalmar lag CL efter en sommar med Endre, pussade på en groda på landet, slutade frysa på jobbet, åkte till Finland, gjorde en road trip till norra Finland och hade sjukt kul med Sirke, Mia och Henna när vi spårade ur en festkväll i Helsingfors.

SEPTEMBER. Flyttade tillbaks till Kalmar och skolan. Videokursen var sjukt rolig fast det var en del långa dagar. Vi köpte var sin fiskespö och Asker fick en liten gädda. Förutom det var det en del fest, en del innebandy och så röstade jag för första gången i ett svenskt val.

OKTOBER. Mycket givande (eller) kurs i tidningsredigering i skolan. Vi började äntligen tävla på träningar och jag älskade det. Asker bjöd mig på en överraskningsmiddag en onsdagskväll (eller var det en torsdag?) på mamas&papas. Men störst var att jag och Asker blev gudföräldrar till min brorsbarn Paavo. FINT.

NOVEMBER. Två lagbilder; en från SPIIK-innebandy i Kalmar och en från en mässa i Göteborg. Förutom dessa två storstäder var även i Stockholm och gjorde stan med Emmi, Katri och Jenni. Mycket trevlig helg. Förnyade mitt pass, läste radio i skolan, och spelade på och fick årets blåmärke på träningen.

DECEMBER. Inte över än men bästa stunderna är redan klara: VM, kamera och jul. Älskade jobba som sportreporter, älskar nya kameran och jul fick jag tillbringa med människor jag älskar. Bra månad. Utöver dessa fina stunder hade jag många roliga stunder med Janneke när vi skrev vår B-uppsats ihop. Bra jobbat dude, tack för ett bra samarbete.

2011. Det som jag ser mest fram emot och som samtidigt känns konstigt och overkligt är flytten till Holland. 5 månader ska jag plugga där. Sommaren är ännu väldig oklar, inte ens bosättningsland är klar. Annars kommer jag påbörja mitt sista år på utbildningen men vad annat händer? överraskningar troligen. Gott.

Tack alla för allt. Ni är allt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar