2010-12-18

VATTENKAOS! VATTENCHOCK! VATTENKRIS!

Gick upp pigg och glad i morse. Tog på mig löparkläder, gav mig ut till friska vinterluften och körde lite intervaller. Ack så hemskt, men oh så skönt efteråt. Var så nöjd när jag kom hem cirkus en timme senare. Nu skulle jag duscha, äta en lång, skön, och framför allt stor frukost, och sen skulle jag börja plugga.

Men Kalmar ville annorlunda. NÄHÄÄÄÄJ! skrek den bara rakt ut i mitt ansikte. Det märkte jag när jag hoppade in i duschen. Typ INGEN VATTEN. Där stod jag, svettig, snorig, skitig, och hade typ två liter vatten att duscha och tvätta håret i. På riktigt, det kom typ två droppar i taget. Jag hade ett svag minne att jag hade sett på facebook igår att det var strul med vattnet i Kalmar men allt hade funkat som vanligt igår kväll.

Och när jag till slut hade lyckats att duscha med detta väldigt liten mängd vatten jag hade kom jag ut och slog på radion. Just då pratar man i ekot om att "huvudvattenledningen som förser Kalmar kommun med dricksvatten har gått sönder". (drog slutsatsen att jag duschar i dricksvatten och en liten stund fick jag dålig samvete eftersom så många människor i världen saknar dricksvatten och jag duschar i det.)

Hehee, det är ju absolut ingen fara med mig. Visst, jag var arg när jag stod i duschen men när jag kom ut och hörde nyheten förstod jag att det är många som har det mycket värre än jag just nu. Tänk bara på alla barnfamiljer... Jag som är ensam hemma klarar mig fint utan vatten, det löser sig även om det blir lite extra jobb. Får väl cykla bort och hämta vatten ur en vattentank. Och (pytte)lite vatten kommer det ju ut kranen! Dessutom är jag ju nu ren och fin och dofter gott och inte svett. Så ingen fara! Men det hela var väldigt komiskt.

Livin' on the edge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar