2010-12-20

har en finne i pannan men det är inte om det det här inlägget handlar om

Idag har jag varit på en av dom mest värdelösa föreläsningar under hela min studietid. Det var säkert givande för en hel del studenter, men inte för mig. Vi gick bara igenom hur alla låg till med sina uppsatser. Och jag är väl egoist när jag skiter i hur dom andra ligger till och vad dom ska ha för böcker? Kände bara under hela föreläsningen att jag kunde ha gjort något vettigt, t.ex. skolarbete, i stället. Hade man inte haft så mycket att göra så hade man nog tyckt att det var trevligt att bara samlas och snacka. Men i morse kände jag inte så.

Menmen, sen körde jag och Janneke på igen. Och blev glada och nöjda. Och sen cyklade vi hem och jag märkte att jag hade punktering men var glad ändå. Inte illa.

Nu funderar jag på vad jag ska göra. Snön faller ner väldigt vackert och det är fortfarande lite ljust så man borde kanske gå och fota lite. Samtidigt har jag planerat att gå ut och springa och det är trevligare att springa när man fortfarande kan se någonting. Svåra val mellan islandshästar. Tror faktiskt jag faller för tightsen och löpningen. Det är så gott att ha det gjort.

Och hej, nu har jullovet börjat! Visst, jag har uppgifter kvar att göra men inga mer lektioner. Så välkommen jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar