2010-12-23

brrrrrrRRRR!


KALLT det är i Finland! Det har varit -25 grader hela dagen, förutom just nu då det faktiskt är -28. Jaja, men jag har ju alltid tyckt mer om att plugga, städa, baka och laga mat än att vistas utomhus, njuta av ljuset när man för en gångs skull kan det, jogga och fota. Men bra har det faktiskt blivit, jag har städat mitt rum, slängt hur mycket saker som helst (som jag gör varje gång när jag är hemma. ändå tar det aldrig slut!) och sen var jag en sväng i Borgå och hälsade på några vänner. Och mamma och pappa gav mig tusen filtar att ha i bilen NÄR jag skulle köra av vägen. Tack för förtroende mina kära föräldrar. Jag försökte säga att jag inte planerarde att köra av vägen men då sa pappa: "och ring på en gång sen när du kört av! du får inte frysa ihjäl dig" Jaja. Jag svek dom och höll mig på vägen hela vägen till Borgå och tillbaks.

Imorgon är det julafton och det är sjukt mysigt. Längtar redan till all mat och tid med familjen. Herregud vad vuxen man blivit! Man uppskattar god mat och umgänge med sina föräldrar och syskon. Hoppas bara att det blir lite varmare så att man även vågar gå ut.

En natt kvar! Sen får man julklappar!! YEHEEEJ!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar