2010-12-11

finaldagen

Morgonrundan är sprungen.
Bainin är rakade.
Håret är nyduschat.
Mmm... VM-final mellan Sverige och Finland, lite mer mmm i livet..

Ska jobba både under brons- och finalmatchen och sen hoppas jag att jag snabbt kan jag göra försvinnandetricket och dra hem till syrran och byta mina staffkläder till den lilla svarta, måla läpparna röda och börja fundera på kvällens dansmoves. Mycket pirrigt, både inför finalen och festen.

Konstigt att idag tar VM slut, och redan imorgon är jag hemma i Kalmar igen. Kunde känt mig lite mer pepp om det inte var kursen medieanalysen och B-uppsatsen som väntade på mig... Men än är det inte dags att fundera på det, idag är det lördag och det är allt som spelar någon roll. Idag ska blåvita ta VM-guld. Och jag ska skriva, styra, festa, mingla och dansa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar