2010-12-16

P.L.U.G.G.

Kontrasten till förra veckans VM-bubbla och tisdagens julmys är total. Gick upp i morse två timmar tidigare än vanligt bara för att hinna plugga lite. Sen en heldags föreläsning i skolan, vilket i och för sig slutade redan vid tre i stället av klockan fem som sagt, och sen hem för att plugga ännu mer. Och i helgen blir det ännu värre som jag nämnde tidigare. Hade mitt liv varit film så hade man nu visat massa scener där jag pluggar och läser och diskuterar och har glasögonen på mig och håret uppsatt på ett snyggt, rufsigt sätt. Och i bakgrunden har man någon peppande låt.

Men det är inte många dagar kvar i Kalmar och det är ju därför vi(jag och Janneke och säkert många till) kör så hårt. På julafton vill man ju kunna dricka gott, äta mer än nödvändigt och få stryk av brorsan och hans kompis i trivial pursuit utan att man behöver tänka på den här uppsatsen. Så därför ska jag nu bara ta en liten paus, läsa lite bloggar, och sen plugga lite till innan det är dags att träna.

Och om det är någon klasskompis som läser detta så hoppas verkligen inte att ni får någon prestationsångest. Det kanske låter som att jag är jätteduktig men vem vet om jag egentligen läser något klokt eller gör något vettigt med alla pluggtimmar. Troligen icke. Så oroa er inte. Det är bara en filmscen.

1 kommentar: