2010-12-01

sovdags

Jag fick en gubbe som rider på en häst. Fast det var chokladen som var den viktiga. Det smakade jul. Det smakade barndom. Det smakade gott!

Idag har det varit ännu en fullspäckad dag. Innan den tuffa träningen var det som vanligt mycket i skolan: intervju, redigering, redigering av ett annat inslag, nyhetssändningar, planering.. Man börjar komma in i det. Och snart tar det slut. Två dagar kvar, sen drar jag till Finland. Om nu bara flygvärdinnor kan samarbeta lite med mig och se till att mitt flyg går. Snälla gör det, tack. Strejka en annan gång.

Och nu känner jag att det börjar bli alldeles för sent för att jag ska vara vaken. Jag ska sova ensam i natt. Alltså har jag hela sängen, täcket och alla kuddar bara för mig själv! Asker åkte till öjn tidigare idag, hann pussa honom adjö efter skolan innan jag drog till träningen. Så nu är jag en änka i några dagar. Och vad gör jag då? Förutom att njuter av den breda sängen? Passar på att se på alla serier! Ikväll såg jag senaste avsnittet av Gossip Girl och det är ju löjligt hur spännande det är och hur fast jag är vid den serien. Jag är lättflörtad. Och morgon ska jag låta mikron plinga som aldrig förr, bara för att det är ingen i lägenheten som stör sig på det. I vanlig fall brukar Asker tycka att min morgongröt är det värsta som händer i hans liv.

God natt gott folk. Höres imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar