2010-12-09

god morgon

mmmmmmmmmmm jag älskar sömn. Det är mumma för töissen! Speciellt när man suttit uppe halva natten och laddat upp filer!!! Jag gick inte och la mig kl 2. Blev kvar uppe en timme till. Gjorde igår en intervju med en spelare till vår radiokurs och dom filerna tog evighet (på engelska: invisible, tack carola) att ladda upp. Massa strul med internet och så.. Men när jag väl somnade var jag nöjd. Hade inte bara gjort en intervju till radion utan även skrivit en text till VMs hemsida! Behövde inte vänta till nästa VM för att få skriva!! mycket najsbajs. Nu råkar texten vara på finska så det är nog ingen idé att jag börjar länka någonting här. Och det var nog inte så stor graj, alla andra världens coolaste mediejippomänniskor skulle väl tycka att jag är töntig som är så nöjd och stolt men det skiter jag i. Jag fick äntligen smaka på hur det är att vara sportjournalist, även om det inte var värsta personporträttet, och det var kul.

Idag kommer jag dock troligen vara vanliga hejhärstårjagochlerfrågamigvadsomhelstjagskaförsökahjälpadig-tjej och sen para ihop spelarna med journalister. Värsta PIMP. Men innan dess ska jag faktiskt ta tåget till Lahtis och hälsa på mina underbara brorsbarn! Så jag har lite bråttom nu och hinner inte skriva så mycket. Ska ta med mig min nya kamera också så att det blir några kort tagna. Fotade lite igår och jag älskar den. Fan, livet är inte helt tokigt just nu! Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar