2010-12-12

kalmar nästa

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag hamnade på din blogg via linneuniversitetets sida om programmet "journalistik och medieproduktion".. Jag funderar på att söka till det programmet till hösten 2011 och undrar vad du tycker/tyckte(?) om programmet? Är det ens BRA först och främst? Är Kalmar en bra studentstad? osv.. tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. hej du!
    jag säger bara: SÖK! jag tycker programmet är väldig bra och har trivts kanonbra med studier. okej, det är inte så att jag älskar att gå i skolan var enda dag under året men det har nog mer med sömn och min egen lathet än studier att göra.
    Det som jag tycker är så bra är att vi får prova på allt. Vi skriver, vi gör radio, TV, lay-out, fotar, allt man kan tänka sig inom medievärlden. När jag sökte till skolan så visste jag att jag ville jobba med journalistik och medier men visste inte exakt vad. Nu vet jag att jag har valt rätt, fast fortfarande har jag svårt att säga vilken media jag vill jobba med: både radio, tv och skrivande är så roligt!
    Det ingår mycket praktiska studier i programmet vilket är bra, jag tror att man kommer vara redo för arbetslivet när man blir klar. jag märker redan nu hur mycket jag lärt mig, och nu i veckan var jag och jobbade på innebandy-VM och det kändes gott att intervjua, skriva osv. Kändes att man visste vad man gjorde, för en gångs skull hahaha:D
    och utöver studier finns det massa annat att göra. Plugget är ju inte hela livet. Det finns massa föreningar och grajer att syssla med. Jag själv spelar innebandy och tränar vilket tar mesta min fritid. Sen har jag ett radioprogram med min vän Janneke som heter Korv och mus. Vi snackar relationer, sex, killar och tjejer varje fredag på studentradio. (http://www.shore.hik.se/)

    nu hinner jag inte skriva mer eftersom jag ska till skolan, otippad!! men har du mer frågor så shoot me, jag ska svara så gott som jag kan.

    lycka till!

    ps. och en sak till! det finns även möjlighet att åka och plugga utomlands en termin. Det ska jag göra!! är värsta pirrig, ska till Holland i januari. o-ouuuu! kommer blir sjukt kul. :) spännande och kul!

    SvaraRadera