2010-12-09

lilla, glada My

Dags att sova. Det känns tidigt på något sätt, även om klockan är redan halv tolv. Hemma i Kalmar hade jag gått och lagt mig länge sen.. Det är så när man är utomlands (Finland): livin' on the edge, upp efter klockan elva, o-ouuuuu!

Det har varit en fettbra dag. Såg att Malin hade märkt samma sak som jag gjorde precis, och det var att idag fick jag både texter och ett radioinslag publicerade. Händer verkligen inte varje dag i mitt liv så hade jag haft en whisky i min hand nu så hade jag sagt skål! Även om jag egentligen inte gillar whisky. Alla tre grajer var dessutom på olika språk, så jag har varit väldig international idag.

Och på tal om olika språk så fick jag även höra min gamla tränare Jockes ljuva stämma idag! Ännu en anledning att vara glad över! Det var kul att träffa Jocke och snacka lite innebandy, tror det blir mer snack under helgens gång. På lördag är det ju stor avslutningsfest och det finns risk att det snackas en hel del innebandy på den festen.. Jag är peppad fast samtidigt lite skraj. Det kan ju bli för mycket, speciellt när folk får alkohol i sig och alla blir experter. Men det är långt dit. Och jag har inte ens valt min klänning än så jag ska inte börja med att oroa mig för snacket. Utseendet går ju före pratet. Elleeeer?

Nu ska jag sova. och jag lovar, jag ska vara mer negativ någon annan dag. Förstår att det blir mycket med alla glada inlägg. En glad finne är ju inte särskilt trovärdigt. Men en annan dag ska jag vara sur och svära och kasta yxor omkring mig. Den dagen, den glädjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar