2010-12-08

2010/12/08

Igår köpte jag den efterlängtade systemkameran. Äntligen!! Nu är jag stolt ägare till en Canon 60D. Känns riktigt bra! Ett par investeringar till återstår, ett objektiv och ett större minneskort, men måste först få lite mer pengar. Men jag är så glad redan nu!

Har dessutom även fått jobba, hör och häpna! Flytten till Hartwall arena belönade sig. Inga konstiga eller grymt svåra arbetsuppgifter, svarar på frågor, delar ut photo-västar, parar ihop spelare med medier, går in i herrarnas omklädningsrum efter matcherna och hämtar folk till intervjuer, men kul är det! Dessutom får jag mingla med alla möjliga journalister, networking networking.. hehee. Och en sak har jag kommit fram till: jag vill ha journalisternas arbetsuppgifter. Jag vill filma, fota, skriva, rapportera, allt det där. Nästa VM ska jag göra det!

Idag, och resten av veckan, jobbar jag bara kvällar, vilket innebär att jag går om varandra med alla mina vänner och min syster. Det är tråkigt, men det händer mer i hallen på kvällarna så det är skoj. Snart är det ju jul och då är det dags igen att komma till Finland. Så då hinner jag hänga med alla mina nära och kära ännu mer.

Nu ska jag hoppa in i duschen. Pusshej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar