2010-12-22

2010-12-22

Först var jag tröttaste i Sverige och bara på ett par timmar blev jag tröttaste i Finland. Resan gick alltså smidigt, från att jag vaknade kl 5.00 hemma i Kalmar till att jag vaknade kl 10.30 (obs. finsk tid) i Helsingfors. Där i mellan hade jag först tagit flyg till Stockholm i sällskap med alltid lika långa och trevliga Anton Nilsson, hängt en stund på Arlanda och sedan gått ombord på planet till Helsingfors. Väl på planet behövde jag bara lägga mitt huvud mot fönstret och blunda och så sov jag gott och söt.

Trots detta 40minuters tupplur på planet har jag mest varit trött idag. Men förutom att varit trött har jag även köpt dom sista julklapparna och julmat, packat upp min väska, ätit massor av pepparkaksdeg som syrran bakade och tagit en joggingvarv på bygden. Najs. Snart ska jag basta, äta något, äta ännu mer pepparkaksdeg och sen ska jag sova eftersom imorgon ska jag inte vara tröttaste i Finland. Jag ska vara pigg och glad och städa och slå in julklappar och träffa vänner och passa på att vara extra snäll sista dagen innan julafton. Och öppna näst sista luckan i min chokladkalender! Den åkte såklart med mig hit från Finland. Hade inte hjärtat att öppna luckorna i förväg samtidigt som det kändes dumt att lämna den hemma där den skulle bara bli dåligt. Så jag, som ändå inte hade så mycket baggage (eller hur) tog den med mig till Finland. Hahaa, jag är så smart! Och svettig. Måste dUSCHa. Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar