2010-12-13

2010-12-13 och god morgon Sverige

När jag tittar ut genom fönstret är det inte längre Helsingfors jag ser. Nu är det snöig Kalmar jag beundrar. Inte heller tycker den som jag delar säng med att det är konstigt att jag vill sova så nära, utan kramar om mig tillbaka. (förlåt syrran om jag hållit dig vaken i veckan.) Och snart ska jag till skolan, inte till en innebandyhall.

Förra veckan i Finland var sjukt bra vecka. Jag tyckte verkligen om det jag fick göra och vill göra det mer. Sportjournalistik är inte så tokigt!! Utöver intervjuer och skrivande fick jag träffa massa roligt folk och se bra innebandy. Jag köpte även äntligen en schysst kamera som jag redan är helt kär i. Och jag fick mycket systerystertid. Jaa-a, det finns väl inget annat att säga än tack, det var verkligen FETT.

Och förutom att veckan var så rolig så väckte det någonting inom mig.. Någonting annat än den sovande, skrivande sportjournalisten. Och jag tänkte faktiskt till och med göra någonting åt denna känsla som väckts. Det är nog inte så svårt att gissa vad jag snackar om men jag säger inte så mycket mer än. Ni kommer att märka det i veckan.

Nu ska jag packa min skolväska och cykla till skolan. Har inte cyklat på några dagar.. Men det är som satt cykla, när man väl lärt sig det så går det inte att glömma. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar