2010-01-23

ännu en bridgetjones-stund i mitt liv

Kom precis hem efter att ha kört Emelie och några killar till Corehouse för fest. Jag gillar inte Corehouse ens när jag är berusad, så när jag är nykter går jag inte alls dit. Drog hem i stället och käkar scones och surfar på nätet. Snart blir det dock sängen och boken och natti natti.

Jag och Emelie och tusen andra var på fest hos min klasskompis Prakke ikväll. Temat var College, och jag var cheerleader. Va kul med temafest, tänkte jag, bara för att sen upptäcka att jag var den enda som hade klätt ut sig till någonting. Eller okej, tre killar hade university-tröjor på sig, och en kille hade en amerikans fotboll matchtröja på sig. Men de var inte lika utklädda som jag i min kjol och vit linne och boom booms. Senare kom som tur en tjej som var utklädd till en tönt så jag mobbade henne lite och mådde direkt bättre. Cheerleaders kan ju inte vara vänner med töntar, hah.

Jag kände mig lite som Bridget Jones när hon går till festen utklädd till Playboybunny bara för att höra att temat inte gäller längre. Hah. Men trots det hade jag faktiskt askul! Det är en grej som är himla rolig när man är nykter och kör bil och det är hur man imponerar på alla killar med sin bil. Eller sin bil, det är ju inte min utan Askers. Men när jag kör den så blir alla killar så imponerade. "UUUUUuu, en gammal 318. Va coolt!!" "Nämen en sån här BMW" "Gud vad roligt att ha en bakhjulsdriven bil på vinter" osvosv. Jag försöker oftast att låtsas att jag fattar.

Nu ska jag krypa under täcket, läsa en stund och sen sova. Imorgon ska jag spela match, och därför är det viktigt att man är pigg och glad när man sen vaknar. Godnatt allihopa!

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag tyckte väl att ni snackade om bilen när vi åkte :) jag hörde inte ritkigt, häll på att planera min corehouse-entré ;) haha,,.. men du lät ju helt proffsig! /ems

    SvaraRadera