2010-01-29

utbildad och peppad

Som sagt har jag varit på utbildning i två dagar.

I onsdags var jag på universitetet i Växjö och igår var jag i Kalmar. Jag har hört mångamånga människor berätta om sina institutioner och program, och haft tre timmars föreläsning i presentetationsteknik. Med andra ord har det varit mycket information att ta in. Jag har också upptäckt att det finns studenter även utanför vår institution och sjöfartshögskolan, och att de är faktiskt väldigt trevliga. Dessutom har jag ätit två gratis lunch. Mycket bra.

Varför allt detta? Svaret är enkel: jag har fått ett jobb. Jag ska börja jobba som studentambassadör för Linnéuniversitetet. Och ser verkligen framemot att göra det!

Jag ska alltså bli en av dom Linnéuniversitetets ca 40 ansikten utåt. Jag ska delta studentmässor och besöka gymnasieskolor och försöka få människor att inse att vår skola faktiskt är bäst. Vilket är ju sant, haha. Jag vet inte exakt hur mycket jobb det kommer att bli, men jag kan inte vänta på att få träffa folk, prata om deras framtid och försöka hjälpa dem med att komma på vad de vill göra. Tror verkligen att det här "uppdraget" kommer att bli sjukt roligt! Det roliga är att när jag sökte jobbet så trodde jag att man inte får betalt. Jag var alltså beredd att göra allt detta gratis. Men nu vet jag att även min ekonomi gillar detta jobb, och att jag kommer lite extra pengar att köpa mer pasta på. Kanoners!

Och på det här jobbet behöver jag inte oroa mig för mitt utseende. Det är knappast någon som kan se ful ut i sådan här tröja:
Mmmm.. Svart och gul verkar att förfölja mig oavsett vart jag tar vägen.. Nu har även min skola tagit dom färgerna. Fortsätter det såhär så kommer jag gifta mig i en svartgulklänning. O-ou...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar