2010-01-04

tillbaka

Mina tår har knappt återhämtat sig från gårdagens nerkylning. Bussen från Oskarshamn till Kalmar var ordentligt försenad och därmed fick jag och alla andra som skulle till Kalmar frysa ihjäl sig i "frisk" vinterväder. Jag gillar vintern, och jag gillar snön, men jag hatar att bussar är försenade när man har leggins på sig och det är minus tusen grader.

Nu är jag hursomhelst tillbaka i Kalmar. Jullovet är över och så är första dagen i skolan med. Och nu är man ledig ett par dagar igen. Känns lite konstigt.. Jag var tvungen att komma hit eftersom jag hade två timmars seminarie imorse och nu är jag ledig igen till torsdag. Hmm.. Men nu har jag i alla fall tid att ta tag i alla saker som jag struntat i på lovet. Dessutom är det rätt så skönt att kunna packa upp sina väskor och ha koll på sina saker. Och ytterligare fördel med Kalmar jämförd med Finland är att man inte behöver väga grönsaker när man handlar. Det kändes skönt att slippa det när man storhandlade tidigare idag.

Nu får det bli lunch. Och sen ska jag göra något vettigt. Det var länge sen jag gjorde det.. Undrar om jag minns hur man gör?

2 kommentarer:

  1. Du visar dock att förståndsgåvan är godkänd. Testet faller när man försöker ta bussen till Berga och kustpilen till Kalmar. Ett värmande "Ursäkta förseningen" väger inte upp 63 minuter i 13 graders kyla...

    SvaraRadera
  2. ännu ett nytt ord. förståndsgåvan. man lär sig nåt varje dag.

    SvaraRadera