2010-01-18

efter helgen kommer måndag

Måndag igen.
Och då slutar tystnaden.
Både i Kalmar och på bloggen.

Jag har tillbringar helgen på Gotland och njutit av det verkliga livet; inte kollat mejl, inte uppdaterat bloggen och facebookat bara någon gång. Och ingen TV. I stället har man varit social, läst Tintin, lekt med barnen, varit ute och promenerat, åkt pulka, följt innebandy på nätet och pusslat. En kväll hann vi även besöka storstaden Visby och kolla att Munken såg ut som sist. Brabra.

Det har varit så skön helg. Visst, det var tråkigt att Endre spelade borta och därmed missade jag hela det gänget, men vi hinner ju ses tusen gånger till under våren. Gotland ligger ju inte så långt borta, har jag kommit fram till nu. Förra gången när jag åkte båt+båtbuss och frysade ihjäl mig kände jag att det tog en evighet att ta sig från Gotland till Kalmar. Men nu när vi hade en egen bil så gick det så smidigt! Bortsett från det faktumet att jag blev sjösjuk på Gotlandsbåten! HUR PINSAMT ÄR INTE DET?!?!?! Jag var faktiskt tvungen att jogga till toan eftersom jag trodde att jag skulle spy, och när jag kom till toan rusade jag i första lediga båset.. men så spydde jag ändå inte, men det var så nära. Och så pinsamt. Asker skrattade och lovade att berätta till hela hans släkt. Skönt att hans släkt är full av fiskare och sjömän och typ alla har överlevt orkan och aldrig spytt på havet.. Och jag mår illa på Gotlandsbåt.. jippii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar