2010-01-05

en dag på stan

Idag har jag lyckats med en av de omöjliga uppgifter i livet: att hitta en födelsedagspresent till pojkvännen. Inte dåligt av mig. Det var både svårt att komma på vad jag skulle köpa och stå emot frestelsen att i stället köpa grejer till mig själv. Men jag klarade det. Livet är tufft, och ibland måste man själv vara tuff med.

Sen ringde faktiskt herran i fråga och gjorde mig väldig glad när han meddelade att han kommer hem redan ikväll! Wuhuu! Nu behöver jag bara komma på ett bra gömställe för presenten.. Det är nämligen tio dagar kvar till hans födelsedag. Och aldrig skulle jag ge presenten i förväg eller förstöra överraskningen.

Utöver att vara en duktig flickvän har jag också hunnit att gymma och träffa Emelie. Janneke snarkade förbi hela dagen så vi missade varandra.. Tyvärr. Men det var kul att få snacka lite skit med Emelie och dessutom känner jag mig lite starkare efter dagens pass på gymmet. Har tänkt att börja träna mage inför sommaren och beachen men vet inte om jag orkar. Det är så jobbigt.. Och tråkigt framför allt, man måste göra så många sit-ups för att det ska synas. Kanske köper jag bara sådan där maskin från TV-shop i stället?? Det vore väl en bra idé! (NOT)

Nu ska jag i alla fall laga lite mat. Det ska bli tortilla pizzor a´la Maria Jakobsson! Mmmmm en av mina favoriter.. (både pizzorna och maria;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar