2010-01-08

slalom längs Kalmars gatorna

Snart drar jag på mig mina slalomkläderna och mössan och ger mig ut till Kalmars nattliv. Målet är studentlägenheterna och tjejfest med Emelie, Louise, Karin och Emma. Under slalomkläderna gömmer sig såklart strumpbyxorna och en kortkort svart klänning. Det är inte utsidan dvs. utekläderna som räknas utan det som kommer efter.

Grejen är att det är -10 grader ute och jag ska cykla. Och det är ändå en bit härifrån till Emelie/Louise. Och det är inte värd att frysa ihjäl bara för att man ska se snygg ut på en mörk fredagkväll då ingen ens kan se en. Låter farligt moget men så är det faktiskt.

Men det är kanske bäst att jag tar ett glas vin till innan jag möter kylan. Det är ju ändå det bästa sättet att hålla kylen ute.

Puss puss och skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar