2010-01-30

ännu en vit helg

Lördag och hela landet festar.
Folk klär upp sig, klär av sig, dricker, knarkar, dansar, hånglar med främmande människor, är otrogna, är trogna, charmar, gör bort sig, ramlar, slår sig, hittar sitt livs kärlek, bråkar, skiljer sig, blir med barn, får klamydia, skakar rumpa, flörtar, raggar, går på krogen, somnar på förfesten, hamnar i fyllecell, tar hand om sina kompisar, spyr, mår bättre än någonsin, skrattar, gråter, har sitt livs bästa kväll, har sitt livs värsta kväll, tappar bort sin mobil, hittar massa pengar på dansgolvet...

Och jag säger ja tack, men nej tack. Visst, jag kan klä upp mig och skratta och vara trogen men dricka lämnar jag till andra. Andra helgen i rad tackar jag nej till alkoholen och bara låtsas att jag har roligt. Eller hur. Nej, jag har faktiskt roligt även när jag är nykter, fast på krogen trivs jag inte lika bra när jag inte dricker. Vet inte om det är sorligt eller dumt men så är det. Fast ibland kan det vara riktigt roligt, men oftast vill man gå hem ganska fort. Fast i och för sig, jag vill alltid gå hem tidigt. Surpuppa för alltid.

Vet dock inte än vad som händer ikväll.. Som sagt, någon alkohol blir det inte eftersom jag ska spela imorgon. Men ska jag följa med ut ändå? Matchen börjar inte först kl 15 imorgon, så jag hinner att sova ut mig... Men jag vet inte, ska jag klä upp mig och gå ut eller ska jag stanna hemma, titta på one tree hill och bara ta det lugnt? Eller kanske går jag bara på förfesten?
Många frågor, få svar.
Fast det är ingen bråttom än. Jag har hela kvällen på mig att bestämma mig.
Vi fyller magen med lite pasta så blir man lite klokare.

1 kommentar: