2010-01-29

saknar...

När jag bodde på Gotland, saknade jag, eller rättare sagt längtade jag till, vissa saker som jag har nu när jag bor i Kalmar.
Väldigt ofta längtade jag till att plugga.
Jag längtade också till att prova något nytt och spännande.
Då och då längtade jag till livet som inte bara handlade om innebandy.
Ibland längtade jag att kunna festa oftare.
Och ibland längtade jag till och med efter att bo någon annanstans. Fast det gör jag typ jämt, tänker alltid att guuud vad spännande det vore att bo där och där och där.

Men hursomhelst, eftersom jag aldrig kan vara nöjd så finns det vissa saker som jag saknar nu är jag bor i Kalmar, men som jag hade då när jag bodde på Gotland.
Såklart saknar jag mina vänner och nära och kära och blablabla men nu menar jag inte det.
En av dom sakerna som jag saknar är livesport.
På Gotland fick jag spana in såväl innebandy- och ishockeykillar, och ibland till och med baskettjejer. Jag fick se på innebandy när Visby IBK hade sina matcher och vara rädd för puckar när Visby Roma spelade ishockey. Och när jag var trött på all testosteron gick jag på Visby Ladies matcher.

Men nu då?

Ingenting.
Visst, Kalmar har Kalmar FF och fotboll, men det är faktiskt vinter, om någon nu har missat det. Så det har inte blivit någonting där naj.
Innebandyherrar spelar i division ett, men jag känner ingen där. Det är svårt att känna någonting för ett lag om man aldrig följt dom och inte känner någon där. Och vem ska jag ta med mig till matcherna? Visst, Asker skulle säkert följa med mig några gånger, men jag vet inte om han egentligen hade tyckt att det var roligt. Och ensam vill jag inte gå. Då ser jag ju ut som en tönt.
Och det lokala ishockey har jag ingen aning om.

Men i onsdags fick jag faktiskt en liten bit av kaka när jag var och såg på matchen mellan CL och Färjestaden. Division två damer är kanske inte det mest attraktiva serien att följa, men jag kände väldigt många på planen och det var mycket folk på läktaren. Så man fick en härlig matchkänsla. Precis sådan som jag fick när jag följde alla gotländska lag.

Och nu är jag sockersugen som en galning och vill ha mer av den här kakan!
Jag vill se på idrott. Jag vill heja. Jag vill tycka illa om domaren. Jag vill vara nervös. Jag vill vara glad. Jag vill fira segern!

Så ge mig sport! Ge mig spänning! Ge mig korv med bröd fast utan korv! Ge mig hejaklack! Ge mig allt! Här och nu! Ge, ge, ge, MIG!

2 kommentarer:

  1. Hockeylaget spelar i division 4, och frågar du den mest hocketokiga människan i din klass så är det inte mycket att ha.

    SvaraRadera
  2. Hej hanna...

    Kul att du kollade matchen iaf. tyckte att jag hörde dig skrika en gång men jag såg dig aldrig. Kanske var dte inte du som skrek. Hur som helst.

    Lycka till med pluggandet

    SvaraRadera