2010-01-24

kapten hanna anmäler sig till tjänst

Vakna, äta mycketmycketmycket frukost, packa, städa, äta lite till, ladda.
Det kan betyda bara en sak: matchdag.

Snart åker jag och laget till Oskarshamn för att möta Craftstaden. Härligt.
Och lite nervöst. Idag ska jag nämligen för första gången vara lagkapten. O-ou.
Japp jag har blivit lagkapten och fått därmed ansvar och vuxenpoäng. Hur ska detta gå? Egentligen är det inga konstigheter, det är bara att köra som vanligt men

- jag måste hålla uppvärmingen. Och värst av allt: jag måste springa först i ledet. Jag har alltid sprungit sist, och nu efter många år ska jag byta mina rutiner. Jag behöver mina rutiner!!
- jag måste komma ihåg att gå och hälsa på domare och motståndares lagkapten.
- jag måste komma ihåg att jag får kommentera domarbeslut. På ett bra sätt såklart.

- efter matchen måste jag komma ihåg tacka sektretariat, domare, publiken och motståndare. Många att tacka där!

ojojoj vad det pirrar i magen... nu önskar jag mig själv lycka till och kör som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar