2010-01-24

äntligen!!! och en gång till!!

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om matchen.. Det var ingen vacker innebandy, det var mycket slag och bollen stutsade hejvilt och domarna blåste sönder matchen. Men vi vann och det var det viktigaste. 5-9 blev slutresultatet. och.....

JAG GJORDE DET!!! FÖRSTA MÅLET NÅGONSIN!!

och det var ju såklart det viktigaste målet; 0-1 målet. 0-1 och ketchupeffekt på den säger jag. Så på sätt och vis avgjorde jag matchen.

Haha nu skojar jag bara såklart. Jag lyckades även att göra ett självmål som jag inte är så nöjd med. Och satt två minuter i utvisningsbåset för felaktig avstånd. Den dummaste utvisningen som finns?!? (bara felaktig byte är lika dum) Så det var sådär. Men jag gjorde faktiskt ett mål till. Så 2+0 blev mina poäng för idag. Det är jag glad för. Mycket glad.

Och hur vad det första målet undrar alla nu. Och jag kan säga att många års träning på uppvärmingen belönades. Jag petade nämligen in bollen på backhand på en volley. Kan det blir snyggare?!? Det var nästan det perfekta första målet man kan göra.. Saknades bara att det hade varit sudden i VM-finalen mellan Sverige och Finland.

Vi tar lite fisksoppa på det. Skål!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar