2010-01-07

jag pallar inte!!

Julen är såååå 2009 och ledigheten är också över. Det innebär att man ska försöka klara sig utan en daglig sockershock och låta bli att äta chocklad och bakelser varje dag. Man ska återgå till sina vanliga rutiner när det gäller mat och sötsaker efter att helt andra rutiner har gällt under jultiden.

Lättare sagt än gjort! Kroppen kommer fortfarande ihåg hur härligt socker är och alla chockladen i affären dansar och sjunger "jag frestar dig, jag frestar dig.."
Nu ska jag påpeka att jag tycker verkligen inte att det är fel att äta godis och chocklad och annat gott, men jag vill inte göra det varje dag.

Mitt i all kämpande
bloggar min kompis Cornelia och är så jäääävla duktig med sin GI-diet. Hmh! Samtidigt som jag försöker att intala mig själv att det inte är så farligt att vara onyttig ibland skriver hon hur hon igen bara ätit grönsaker och ägg och keso och kyckling och annat nyttigt. Fan Cornelia! Bli mänsklig! Och vem fan kan leva på ägg, grönsaker, keso och kyckling??

Visst, jag lyfter på den obefintliga hatten för henne eftersom jag själv skulle aldrig klara mig utan pasta. Men hon skulle kunna vara lite mindre duktig nu när man själv också är det!!!

2 kommentarer:

  1. Jag väljer att ta detta som en komplimang! Enbart!!! Du är för go Hannah. Tro mig. Jag är mänsklig när jag inte fokuserar. Kolla in denna länken: http://mia-caramia.blogspot.com/2009/06/hoppas-jag-inte-forstor-er-matlust.html
    Så förstår du att min "mänsklighet" kan gå lite över styr ibland :-) Haha! Kram på dig.
    Du förresten när är nästa hemmamatch nu då så vi får komma och kolla.

    SvaraRadera
  2. shit du såg lite annorlunda på den bilden.. det är ju det som är konstigt, jag har aldrig känt din tjocka-jag så det känns så konstigt att du bantar :D
    men vi har nästa hemmamatch 31.1. En söndag är det och vi möter Svala. kommer inte ihåg om svala var ett bra lag, har för mig att de inte var det.. men match som match! :)
    kram

    SvaraRadera