2010-08-26

ännu en morgon

Jag sitter just nu vid Emmis matbord i Helsingfors och äter hennes flingor och bröd. Tack för frukosten vännen! Emmi drog en stund sen till jobbet och lämnade mig ensam i sin lägenheten. Jag orkade inte gå upp lika tidigt som hon, jag har ju sommarlov!

Igårkväll ville vi ta det lugnt och bara hänga och njuta av varandras sällskap så vi gick på bio för att säkert inte kunna snacka för mycket med varandra. Vi såg den tredje Twilight filmen Eclipse. Jag tyckte faktiskt den var bra, mkt bättre än tvåa (vilket inte säger så himla mycket), och gud så hångelsugen jag blev när jag tittade på den.. mmm.. Kunde dock inte hålla mig från skratt när hon Bella gick fram för att klappa vargen Jacob. Lite bissart.

Idag ska jag gå på stan och shoppa lite, måste ju hitta något nytt till skolstarten. Sedan ska vi ha tjejmiddag med några andra tjejkompisar och sen blir det partyparty. Jag är laddad! Först shoppa, sen festa med tjejerna... Drömlivet! Och ordentlig konkurs... men jag är inte så himla ofta i Finland och plugglivet blir ju fattigt hur jag än gör. Så skitsamma! Man måste ju leva livet, fånga dagen, njut av ögonblicket osv.

Och med dom orden ska jag nu äta upp min frukost, fixa mig i ordning, gömma några fiskpinnar bakom elementen som tack för att jag fått stanna här och dra till stan. Tsingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar