2010-08-20

finska tundran

En arbetsdag i bilen och så anlände vi, alltså jag, systern och vår kusin Anni, till Kemi igår kväll. Sista kilometerna kunde vi även lyssna på svensk radio eftersom vi var så pass nära till gränsen! Ojojoj! Ingen abstidens från Sverige får man här naj. Sen var det kramar och kusiner hit och dit, studsmatta, hundar och till sist bastu och nattinatti. Dagens stora bedrift var att jag nästan lyckades göra en riktig volt på studsmatta, alltså en volt så att man landar på fötterna. Jag landar typ alltid på ryggen, har problem med att snurra runt hihii. Men igår var det riktigt nära, blev bara så paff själv att jag inte lyckades hålla balansen! Stort.

Nu ska vi kanske ta en sväng i Kemi-storstadens centrum innan det sen är dags att åka ännu nåra mil norrut till Pello. Där blir det stugan, myggor, sjön och bastu såklart. Imorgon har min kusins man födelsedagskalas så det blir fullt ös. Mmmm.. Jag kan säga att det är i alla fall ingen fanta och rose fest. Det är en riktig finsk fest, på det sättet bara finnar kan. Gottgott.

Jaja men jag kommer nog inte vara uppkopplad så mycket under dessa dagar i finsk skog. I stället facebook hänger jag med renar. Ballt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar