2010-08-18

ett förvirrad inlägg

Brorsdotter Emma har idag konstaterat att jag har en navel och en rumpa, och varit lite besviken eftersom jag inte har någon snopp. Ingen är perfekt. Fast besvikelsen varade inte så länge: när jag vred på duschen och hon fick "dyka" under vattnet så fanns det ingenting som kunde vara roligare. Inte ens snoppar.

Nu nattar min syster Emma och jag ska snart fixa lite kvällsmat. Jag har firat min första hel dag hemma på det vanliga sättet: med att städa. Tog på mig projektet köket imorse och herregud den mängden av mat jag slängde från kylen.. Mamma och pappa har nollkoll på vad som finns bakom första raden i kylskåpet och skulle inte vi barnen rensa där då och då så skulle det så småningom växa nya djurarter där bak. Puuuh.. Efter städningen åkte jag och syrran till Lahtis och hämtade Emma hit. Vi är ju så lycklig lottade att vi blivit fasters igår igen! Precis som vanligt så får min bror barn den dagen jag kommer till Finland. Stort. Hursomhelst, pga tillväxten i familjen så sover Emma här inatt. Och jag och syrran har fått leka med henne hela dagen. Najsbajs. Förutom när det är riktig bajs, men den biten har jag låtit syrran ta hand om.

Imorgon ska jag och systern åka till norra Finland, så det blir 700km i bilen. Gött. Systerkärlek övervinner allt, även långa bilresor. Tur att vi har en kusin som åker med oss så vi inte kan bråka och fisa hur mycket som helst i bilen. Men det blir rätt så tidigt uppstigning och dessutom måste jag packa IGEN ikväll. Älskar att packa, om någon nu har missat det....

Hursomhelst, nu måste jag faktiskt gå och fixa den där kvällsmaten. Börjar bli riktig hungrig. Så hejra, jag återkommer med flera adhdinlägg när jag har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar