2010-08-10

ikväll ska jag lägga mig tidigt..

En av sommarens segaste arbetsdagar är avklarad. Eftersom den skäggiga mannen som jag delar min tillfälliga bostad med skulle börja jobba kl halv sju imorse, tänkte jag att det var lika bra för mig också att gå upp när han började fixa med sin frukost osv. Det blev ju rätt så sent igår: att lägga sig efter kl elva är sent för mig. Hursomhelst, så jag var uppe sent och gick upp tidigt så jag var trött, och sen hade jag inte så mycket att göra idag. Skitskum dag. Väntade bara på att kompletteringar skulle komma in i systemet, att jag skulle få några akter på mitt bord.. Då och då hade jag mkt att fixa och sen kunde det gå en väldig lång halvtimme då jag egentligen inte hade något att göra. Därmed blev dagen hur seg som helst. Hade även med mig världens portion pasta till lunch, matlådan vägde nog 2 kg tror jag, och hamnar man inte i matkoma efter en sådan berg pasta så gör man det aldrig. Menmen, nu är arbetsdagen avklarad och tack vare att jag var tidig imorse så har jag ingen minus på flexen längre. Mycket skönt.

Nu tänkte jag packa lite innan det är dags att dra till Södervärn för näst sista träning med Endre. Snart flyttar jag ju ut från lägenheten, och frön öjn, så jag måste börja planera lite.. Vandrare vandrar vidare. Ännu lite oklart vart, i helgen blir det i alla fall ett stopp i Endre på bygdegården men sen får vi se. Jag älskar att leva i spänning.. mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar