2010-08-06

mmmm vitt vin är så gott

För gott. Speciellt efter en hård arbetsvecka.

Den här veckan har jag som sagt mest bara jobbat och tränat. Pensioner på dagarna, svett och innebandy på kvällarna och nätterna har jag spenderat på Maria och Johans soffa som är mitt sovrum för tillfälle. Igår var jag ju lite crazy och spontan och var ute och åt med tjejerna efter att vi hade gjort lite tester. (Ja, jag gjorde coopertestet för andra gången inom en vecka. Lyckos jag.) Inte så galen sommarvecka med andra ord. Hade det varit sommaren 2007 så hade jag ju redan dansat sönder mina klackar, varit astrött på dagarna på jobbet, skålat tequila med sara och eva klockan tolv på tisdagskväll och sjungit the way I are på träningarna.

Men jag måste säga att ett glas vitt smakar godare efter en sommar-2010-vecka än efter en sommar-2007-vecka. Lite pastasallad på det och jag är nöjd. Livet är härligt. Ännu har jag ingen aning vad som händer ikväll. Skäggiga mannen som kommer och går här i lägenheten har snackat om utgång men han jobbar sent och ingen annan svara på mina SMS. Känner mig lagom opopulär. Men det är faktiskt skönt att ta ett glas vitt hemma och inte ha några planer. Det är sommar, vem har planer över huvudtaget. Vi tar det som det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar