2010-08-10

nervositet och beslutsångest, sjukt jobbiga känslor

Oih så nervös jag blev.. Jag tog ikväll ett beslut som jag hoppas jag inte ångrar sen. Egentligen är det väl ingen stor grej.... fast ja, i min värld är det. Innebandy är fortfarande typ mitt liv, speciellt nästa år när jag ska köra med CL. Därför blev jag så nervös när jag ikväll bestämde mig faktiskt att prioritera familjen och finland före innebandyn. jaiKs! Och det låter ju helt löjligt för alla som inte spelat på allvar någon gång. Men jag är faktiskt väldigt, väldigt ovan med att prioritera bort sporten. Att jag nu tar en väldig stor risk och reser bort på sportens bekostnad... det är faktiskt läskigt, tycker jag. Jag har missat mycket med laget just för att jag bott på Gotland hela sommaren, och nu väljer jag att åka till Finland i två veckor.. Är det värd det? Vad om allt går åt helvete sen?

Fast så kan man jag ju inte tänka, jag fattar det själv med. Nu gäller det bara att visa sitt bästa när man väl ha chansen. I helgen ska vi ha träningsläger här på öjn, MYCKET najsbajs! på torsdag börjar det.. Tyvärr jobbar jag på fredag då dom andra töissarna får chilla hela dagen på stan, men jag missar i alla fall inga träningar. Hursomhelst, jag är faktiskt nervös inför det hela, känns som att jag börjar om från start med CL. Jag hann ju vara med en månad men nu när jag varit borta så mycket så känns det som att jag är helt ny.. Ni vet, massa insideskämt man inte fattar, spelet som man inte vet någonting om... blabla, det vanliga. Ojj vad jag hoppas att det här blir bra nu. Jag vill det så mycket.Oooooo ångest. Har jag tagit fel beslut nu.. äää..

Gud vad jag är löjlig. Bäst att jag lägger mig nu på en gång innan mitt trötta huvud hinner förvirra mig ännu mer. Nattinatti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar