2010-06-17

2010/06/17

Det har varit lite upp och ner idag. Ena stunden har jag känt mig pigg, andra stunden har jag varit förbannat över att vara sjuk. Har funderat fram och tillbaka, ska jag träna eller inte.. Till slut bestämde jag mig att jag är frisk och att jag ska köra. Känns det dåligt kan jag alltid kliva av.

Det kanske låter konstigt att man inte vill missa veckans jobbigaste pass men så är det. Även om det är ett mardrömspass, även om man har ångest både innan och under träningen, även om det känns hemskt när man kör, så är det så skönt, efteråt alltså. Man är så nöjd med sig själv och framför allt vet man att sådant här jobb ger resultat. Man är beredd att ta ca 1,5timmes skit eftersom man vet att det belönar sig sen. Dessutom är det tusen gånger tråkigare att köra passen själv i fall man missar träningen med laget.

Och så finns det ytterligare ett "dessutom": efter det här passet har jag bara morgondagens arbetsdag kvar sen är det H.E.L.G. jeejeejee! nu är man verkligen extrataggad på helgerna när veckorna går på jobbet och i träningar. Imorgon... imorgon är det helgstämning:

Jag längtar redan!
Men först, toftapasset.. Uuuh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar