2010-06-02

hoppas du också är trött

Jag är så trött.. Varför sov jag så lite inatt?

Ja, allt började igår i skolan. Jag hade inga som helst planer att festa, tvärtom, jag hade faktiskt tänkt att gå ut och springa efter skolan och sedan laga middag och bara ta det lugnt. Men så började folk prata om en fest på Söderport och grupptrycket blev större och större. Pratade med Malin och båda var lite halvsugna och när Malin avslöjade att hon inte hade mat hemma insåg jag att jag, som har massor av mat hemma, såklart måste bjuda henne på middag! Så Malin stack hem till sitt för att duscha och jag stack hem och duschade och började laga mat. Det blev en lyxmiddag med Östersjötorsk, typiskt studentmat. Malin kom och hade med sig en tetra rose och jag hittade en flaska vin i vår kyl och wups helt plötsligt var vi ju också på Söderport och festade loss.

Så gick det till alltså. Sedan lyckades jag skada min fot i slutet på kvällen och går därför nu konstigt. Det var kombinationen dansgolvet + cykel som orsakade denna skada, och visst, alkoholen hade väl en liten roll i processen.

Nu är jag väldig trött men jag ska kämpa och inte ta tupplur utan jag ska lägga mig tidigt ikväll i stället. Alla i klassen ska iofs ut ikväll med men jag tror inte jag pallar det.. Sömn får bli min bästa vän.

Saknar min sjöman dessutom... Det är synd om mig nu. Fast inte, eftersom jag hade så kul igår. Så det är tvärtom, det är synd om alla som inte är trötta idag. Stackars dom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar