2010-06-14

vilken vändning

Nu har jag vänt på pannkakan. Hela förmiddagen höll jag på att somna framför min dator på jobbet. Gäspade varannan minut och var så trött, oj så trött. Skyllde på sorken min eftersom han inte lät mig sova ut ordentligt i helgen. (Festen i lördags kan ju inte på något sätt ha med min trötthet att göra.. ) Alltid ska man pussas och kramas så tidigt på morgnar… Jobbigt värre, och idag fick jag betala för alla timmar som jag inte sovit.

Men nu ser jag ljuset i slutet av tunneln, och jag tror inte det är tåget. Efter lunchen har jag varit pigg(are) och effektiv och fått en hel del gjort. Skönt. Snart är det fika och sen är det bara ett par timmar kvar innan man sedan ska till träningen. Och på träningen kan man ju aldrig somna, inte nu längre när man är utespelare.

Sen får jag väl vara lite vuxen(=pensionär) och lägga mig tidigt ikväll så att mina kollegor slipper att se mig gäspa imorgon. Man blir inte månadens medarbetare om man håller på att gäspa och sånt.
Nu -> fika och fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar