2010-06-28

nykär i pengar



Trots att jag är morgontrött, och till exempel idag var det tungt att jobba, finns det vissa fördelar med arbetslivet jämförd med plugglivet. Som till exempel after work och skor. After work är så sjukt roligt och skorna är så sjukt snygga och roliga att köpa. Som till exempel sandalerna ovan, de köpte jag i torsdags. Och jag älskar dom redan. Och jag älskar tanken att jag kanske kommer att kunna köpa någonting annat också denna månad! (oops det har jag visst gjort redan) och dessutom ska jag göra ett besök hos frisören på fredag. Nya skor och nytt huvud, bara det är anledning nog att ta i på jobbet.

Naj just nu älskar jag att jobba (trots att jag är trött) och det kommer nog inte vara så roligt att gå tillbaks till studentbudget när hösten och mörkret kommer. Och därför måste jag ju också spara pengar, inte bara handla massa skor även om varje sko är som en lägenhet - investering. Även om det svider i hjärtat och känns tråkigt att samla vuxenpoäng på det sättet. (sen får vi ju se hur detta kommer att gå i praktiken.)

Men plugglivet har ju också sina fördelar. Man blir ju typ smartare har jag hört. Och helt korkad vill man ju inte vara, även om man hade världens snyggaste skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar