2010-06-10

vårruset alternativt miss wet t-shirt?



Snart är det dags. Vårruset 2010 och Pensionsmyndighetens tajt, kort, vit t-shirt. Perfekt i fall det börjar regna.... ehh... Jag har inte bestämt storleken på tröjan själv, det måste bara påpekas. Egentligen skulle jag inte springa men sen var några tjejer tvungna att hoppa av så även jag platsade i laget.

Jag har aldrig riktigt förstått grejen med sådana här evenemang. Vem vill betala för att få springa? Maraton kan jag förstå, det är så pass stor grej, men att betala ett par hundralappar för att springa 5 km när man kan göra det gratis? Men samtidigt så förstår kanske inte alla hur jag varit beredd att offra största delen av min fritid under hela mitt liv för att få jaga på en boll..

Naj men nu kör vi. Jag är asnervös som jag skrev tidigare. Så mycket människor.. Så många som springer om en.. "Pallar inte, måste springa fortare." Det kommer att vara så hemsk. Det kommer att göra så ont. Det kommer att vara så tungt. Men det måste göras. Jag får tänka på leverpastejen man får efteråt. MMMMM...

Nu kör vi! IIIIIIIIIK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar