2010-11-09

en väska att fylla

Nyhetsinslaget blev gjort, goda nyheter mottogs, och sköts sedan upp, och dessutom hann jag med att både vara stark och promenera idag. Körde själv på gymmet och promenaden tog jag med Janneke sen efter det. Bra dag.

Nu väntar jag att min väska för Göteborgsresan ska på något mirakulöst sätt bli packad utan att jag behöver anstränga mig. Än så länge har det inte hänt någonting. Jag som alltid älskat att packa väskor har börjat tycka att det inte är så spännande längre.. När jag var liten var det min favoritgrej innan man skulle åka: att få packa väskan. Det var då man visste på riktigt att man skulle åka iväg, det var då man kunde låta sig själv bli pirrig i magen. Men numera är det inte alltid så kul längre. Hmm.. Jag skyller på innebandy, på grund av den sporten har jag packat min väska gud vet hur många gånger, och därför är det inte lika glamouröst längre, mest bara något man måste göra.

Men jag ska försöka hitta tillbaka glädjen i packningen. Det måste ju göras ändå. Får i alla fall packa med skolans färger, gult och svart. Och det är ju jättefint!! Eller.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar